۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

منشور ایرانی در ایران ویران شده


به بهانه ورود منشور حقوق بشر کوروش کبیر به ایران


اينك كه به ياري مزدا ، تاج سلطنت ايران و بابل و كشورهاي جهات اربعه را به سر گذاشته ام ، اعلام مي كنم :
كه تا روزي كه من زنده هستم و مزدا توفيق سلطنت را به من مي دهد

دين و آيين و رسوم ملتهايي كه من پادشاه آنها هستم ، محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت كه حكام و زير دستان من ، دين و آئين و رسوم ملتهايي كه من پادشاه آنها هستم يا ملتهاي ديگر را مورد تحقير قرار بدهند يا به آنها توهين نمايند .


(پس از 2500 سال در ایران ، اقلیتهای دینی و مذهبی از کمترین آزادی و جایگاه اجتماعی برخوردارند و هیچ یک اجازه تبلیغ دین و مذهب خود را ندارند. این در مورد ادیان و مذاهب آسمانیست حال اینکه ادیانی مانند بهاییت در این کشور حتی اجازه زیستن نیز ندارند)
من از امروز كه تاج سلطنت را به سر نهاده ام ، تا روزي كه زنده هستم و مزدا توفيق سلطنت را به من مي دهد ،
هر گز سلطنت خود را بر هيچ ملت تحميل نخواهم كرد
و هر ملت آزاد است ، كه مرا به سلطنت خود قبول كند يا ننمايد
و هر گاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند ، من براي سلطنت آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم كرد . 


(پس از 2500 سال در ایران ، افرادی تنها به جرم گفتن جمله رای من کجاست ، یا شهید شده ویا در قعر مخوف ترین سیاهچالهای نظام مورد تعرض و تجاوز و شکنجه قرار میگیرند)
من تا روزي كه پادشاه ايران و بابل و كشورهاي جهات اربعه هستم ، نخواهم گذاشت ،
كسي به ديگري ظلم كند و اگر شخصي مظلوم واقع شد ، من حق وي را از ظالم خواهم گرفت
و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم كرد .
(افرادی در این کشور پس از
گذشت2500 سال از این بیانیه با وجود جنایات و ستمهای فراوانی که در حق مردم مظلوم این مرز و بوم روا داشتند و احکام ظالمانه شان شهره آفاق گشته ، هنوز مورد عنایت و توجه شدید حاکمان کنونی قرار میگیرند"جایگاه سعید مرتضوی در صف دوم نماز عید فطر امسال پس از آن همه فضاحت")
من تا روزي كه پادشاه هستم ، نخواهم گذاشت مال غير منقول يا منقول ديگري را به زور يا به نحو ديگر
بدون پرداخت بهاي آن و جلب رضايت صاحب مال ، تصرف نمايد
(در ایران 2500 سال بعد کلیه اموال افراد تنها به دلیل عقاید سیاسی و مذهبی مخالف حاکمیت به نفع نظام مصادره شده و در اختیار مزدوراان قرار میگیرد)
من تا روزي كه زنده هستم ، نخواهم گذاشت كه شخصي ، ديگري را به بيگاري بگيرد
و بدون پرداخت مزد ، وي را بكار وادارد .

من امروز اعلام مي كنم ، كه هر كس آزاد است ، كه هر ديني را كه ميل دارد ، بپرسد
و در هر نقطه كه ميل دارد سكونت كند ،
مشروط بر اينكه در آنجا حق كسي را غضب ننمايد ،

و هر شغلي را كه ميل دارد ، پيش بگيرد و مال خود را به هر نحو كه مايل است ، به مصرف برساند ،
مشروط به اينكه لطمه به حقوق ديگران نزند .
(تخریب منازل بهاییان ومساجد دراویش گنابادی پس از 2500 سال از گذشت انتشار بیانیه کوروش کبیر)


من اعلام مي كنم ، كه هر كس مسئول اعمال خود مي باشد و هيچ كس را نبايد به مناسبت تقصيري كه يكي از خويشاوندانش كرده ، مجازات كرد ،
مجازات برادر گناهكار و برعكس به كلي ممنوع است
و اگر يك فرد از خانواده يا طايفه اي مرتكب تقصير ميشود ، فقط مقصر بايد مجازات گردد ، نه ديگران
(در ایران پس از 2500 سال ، خواهر فرزاد کمانگر و برادر کیانوش آسا و ... را تنها به دلیل نسبت خانوادگی با آنان به بند میکشند و مورد آزار و شکنجه قرار میدهند)
من تا روزي كه به ياري مزدا ، سلطنت مي كنم ، نخواهم گذاشت كه مردان و زنان را بعنوان غلام و كنيز بفروشند
و حكام و زير دستان من ، مكلف هستند ، كه در حوزه حكومت و ماموريت خود ، مانع از فروش و خريد مردان و زنان بعنوان غلام و كنيز بشوند
و رسم بردگي بايد به كلي از جهان برافتد .
(در ایران بعد از2500 سال از صدور این فرمان ، فروش دختران زیبا اما نیازمند این مرز و بوم به کشورهای عربی تجارتی شده پر سود"کلاهت رو بزار بالاتر کوروش")
و از مزدا خواهانم ، كه مرا در راه اجراي تعهداتي كه نسبت به ملتهاي ايران و بابل و ملتهاي ممالك اربعه عهده گرفته ام ، موفق گرداند . 

پس کوروش آسوده بخواب که بیداری تو نیز دردی را دوا نمی کند .

۹ نظر:

آگاهی گفت...

سلام ورود این اثر فرا تاریخی را به همه ایرانیان تبریک میگویم ای کاش وامداران خوبی برایش باشیم

ناشناس گفت...

سلام
کشوری که دارای پیشوایی بی باک است همه مردمش قهرمان و دلیر می شوند .

ازادی خواه گفت...

باامید پیروزی وسرافرازی ایران عزیز...

ازادی خواه گفت...

سلام دوست سبز اندیش
ایا تا به حال فکر کرده ای که چرا الان اوضاع ما اینه جوابشو بنویس



باتشکر . ازادی خواه

رومینا گفت...

افتخار ایرانی در کشور ایران !
من فقط دلم از این می سوزه که زور آوردن این منشور ارزشمند رو آقای خاتمی زد , اون وقت این دولت کودتا تمام این چیزها رو به اسم خودشون ثبت می کنن!
واقعآ آقای احمدی نژاد خجالت نمی کشه چفیه که نماد عرب هست رو رو گردن کوروش ساختگی می اندازه ؟؟؟

شورشگران گفت...

به چرایی ها باید پرداخت ...
و گرنه همین تكه پاره تاریخی .. افتخار احمدی نژاد اریایی می شود .. خاتمی می شود سید اریایی .. خمینی خنگ بی سواد میشود بیدار و هشیار و جای محمد رضا شاه نیمه بیدار و كوروش افتخار تاریخی را می گیرد ..
ریشه را باید شكافت .. دین خویی و دین و مذهب باوری و دخالت و مخلوط ان در دولت ... را باید به كناری نهاد ..

نهضت سبز آزادی گفت...

با سلامی سبز
آدرس وبلاگ نهضت سبز آزادی به دلیل اعمال فیلترینگ در مقابل حقایق به آدرس زیر تغییر کرده است. لطفا در صورت تمایل لینکمان را اصلاح فرمایید.

به امید ایرانی آزاد

www.nsair3.blogfa.com

آگاهی گفت...

سلام دوست من با مطلبی به عنوان چه باید کرد بروزم واز شما هم دعوت میکنم باید های خود را به این نوشته اضافه کنید تا با همفکری دوستان تصمیمهایی درست برای امروز وفردای ایرانمان بگیریم خوشحال میشم شما هم بیایید وبایدهای خود را بیان کنید

آگاهی گفت...

سلام دوست عزیزم ممنون میشم اگه آدرس جدیدت رو بهم بدی وخبرم کنی