۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

اعدام

خبركوتاه بود:
____"اعدامشان كردند"
خروش دخترك برخاست
لبش لرزيد
دو چشم خسته اش از اشك پر شد،
گريه را سرداد...
ومن با كوششي پردرد اشكم را نهان كردم.
____چرا اعدامشان كردند؟
ميپرسد زمن با چشم اشك آلود
چرا اعدامشان كردند؟

____عزيزم دخترم!
آنجا شگفت انگيز دنيايي ست:
دروغو دشمني فرمانروايي ميكندآنجا
طلا،اين كيمياي خون انسان ها
خدايي ميكند آنجا
شگفت انگيز دنيايي كه همچون قرنهاي دور
هنوز از ننگ آزار سياهان دامن آلودست.
در آنجا حق و انسان حرف هايي پوچ و بيهوده ست
در آنجا رهزني،آدمكشي،خونريزي آزاد است
ودست وپاي آزادي ست در زنجير...

عزيزم دخترم!
آنان
براي دشمني با من
براي دشمني با تو
براي دشمني با راستي
اعدام شان كردند
وهنگامي كه ياران
با سرود زندگي بر لب
به سوي مرگ ميرفتند
اميدي آشنا ميزد چوگل در چشم شان لبخند
به شوق زندگي آواز ميخواندند
و تا پايان به راه روشن خود باوفا ماندند.

عزيزم!
پاك كن از چهره اشكت را زجا برخيز!
تو در من زنده اي،من در تو،ماهرگز نمي ميريم
من وتو با هزاران دگر
اين راه را دنبال ميگيريم
از آن ماست پيروزي
از آن ماست فردا با همه شادي و بهروزي

عزيزم!
كار دنيا رو به آبادي ست
وهر لاله كه از خون شهيدان مي دمد امروز
نويد روز آزادي ست.
"هوشنگ ابتهاج"



۶ نظر:

آگاهی گفت...

دخترم اعدامشان کردند اما راهشان ادامه دارد
دخترم او ریشه بود که دوباره جوانه میزند
دخترم تو هم باید کاری کنی
وگرنه انسانیت در این سرزمین خواهد مرد
خوشحالم که دوباره استوار برگشتی

رومینا صدری گفت...

خیلی زیبا بود . ممنون از آقای ابتهاج و ممنون از شما که اینو به اطلاع ما رسوندید !
فقط یه چیزی دوست عزیز , اسم وبلاگم تغییر کرده . لطف کنید اسم جدید رو بنویسید !

شمارش معکوس گفت...

سلام دوست سبزم.مگه می شه لینکت نکرد؟سبز باشی.

آگاهی گفت...

سلام آسی عزیز من ازتون یه دعوت برای همکاری میخوام من قصد دارم مطلبی در مورد نقش اجتماعی زنان در جامعه ،موانع ومشکلات پیش رو بنویسم وچون موضوع حساسیه از شما هم دعوت به همکاری میکنم اگه مایل باشین شما هم یه مطلب در این مورد بنویسید تا کاری هماهنگ واز دیدگاههای مختلف باشه از دوستان دیگر هم دعوت به این کار کردمه وشما هم دعوت کنید من شنبه صبح میذارم ودر حال اماده کردنش هستم شما هم اگه بنویسید خیلی کار خوبی میشه مهم نیست علمی هم باشه همینی که لمس میکنید وهست
منتظر جوابتون هستم

آگاهی گفت...

سلام دوست عزیز وبلاگم فیلتر شد ازت ممنون میشم اگه لینکمو اصلاح کنید فقط لازمه حرف aانگلیسی رو از آخر آدرس بر دارین ازتون ممنون میشم
به امید ایرانی آزاد با مردمانی آگاه www.iranmanvma.blogspot.com

ناشناس گفت...

با امید پیروزی
واز بین رفتن دولت ایران وپایدار بودن ازادی خواهان